ביטחון עצמי בספורט

12:42
המשחק עומד להתחיל... אחד החשובים של העונה. אתה יודע שאתה אמור לפתוח ושבאחריותך לשמור על אחד השחקנים הבולטים והחזקים שלהם. התחושות אצלכם בקבוצה לא טובות.. לא מאמינים שתצליחו לנצח אותם...

אחרי 4 דקות הם כבר שמו גול... עכשיו אתה כבר יודע שאין לכם שום סיכוי...


מהו ביטחון עצמי על המגרש?


האמונה ביכולתנו לשחק ברמה הגבוהה ביותר שלנו, לאורך כל המשחק, ללא תלות בתוצאה, ביריב או ביכולתם של יתר השחקנים בקבוצה.


כמה נק' שכדאי להבין:

  1. האמונה ביכולת שלך להצליח – היא תנאי בסיסי להצלחתך.
  2. ביטחון עצמי לא יכול להחליף כישרון.
  3. כישרון לא יכול לבוא לידי ביטוי במלואו - בלי ביטחון עצמי.
  4. הביטחון העצמי שלך תלוי רק בך.
  5. ניתן לפתח ביטחון עצמי באמצעות תרגול ואימון מנטאלי.

חוסר בביטחון עצמי

אצל שחקנים הסובלים מחוסר ביטחון עצמי נראה פער גדול בין היכולת שיפגינו באימונים לבין היכולת שיפגינו במשחקים, ספקות ("האם אני מספיק טוב?", האם אני מסוגל בכלל לשמור על השחקן הזה?"), חשיבה שלילית, ביצוע טעויות הנובעות מחוסר ריכוז, פאסיביות ויכולת ירודה על המגרש.


אימון מנטאלי לבניית ביטחון עצמי

תהליך האימון המנטאלי מתחיל בהצבת מטרות אישיות ובעבודה על הגשמתן. עצם המיקוד, העבודה על המטרות וסלילת הדרך קדימה – מביא לתחושת הצלחה ולבניית הביטחון העצמי. במהלך האימון נלמד כלים לשיפור ולחיזוק הביטחון העצמי והאמונה ביכולת ובנוסף – נעבוד על תרגול התנהגות בטוחה באימונים ובמשחקים. נתמקד ביכולת האישית שלך, בהצלחות קודמות שהשגת ובאימונים השוטפים בקבוצה. נעבוד על שפת הגוף ועל איך לשדר ולהפגין ביטחון, נלמד על חשיבותה הרבה של צורת החשיבה שלך ונשנה אותה באמצעות תרגול חשיבה חיובית ומשפטי מפתח. בנוסף נלמד איך להתכונן מנטאלית למשחקים ולאירועים מלחיצים ונתרגל עבודה עם הדמיון.

זכור ! לא משנה איך היית עד היום, ניתן לפתח ביטחון עצמי באמצעות תרגול ואימון מנטאלי, להביא לתוצאות טובות יותר על המגרש ולהרגיש בטוח ומסוגל בדרך למטרות ולחלום שלך.

שיהיה הרבה בהצלחה !!


כל הזכויות על תכנים באתר זה שייכות למירב אימבר בלבד. מופעל על ידי Blogger.