התמודדות עם לחץ על המגרש

13:07

עברו שלושים דקות מתחילת המשחק והקבוצה המתחרה הבקיעה גול... אתה שומע את המאמן צורח בעצבים מהספסל. אתה יודע שהציפייה ממך היא גדולה. אתה חייב להביא אותה היום. ביציע עומד אבא שלך, צועק שכדאי לך להתאפס ועכשיו. הוא מסמן לך עם הידיים משהו שאתה כבר יודע – בשורה הראשונה יושב הסקאוט האנגלי שבא לראות את הקבוצה שלך. אתה יודע שזה בידיים שלך להוביל את הקבוצה שלך לניצחון. כולם סומכים עלייך. הלחץ הנפשי הולך וגדל...

מלחיץ?
אם רק היו מתרגלים אותך בהתמודדות עם מצבי לחץ...

אימון מנטאלי יכין אותך להתמודדות עם מצבי לחץ לפני ותוך כדי המשחק.



מה זה לחץ?

לחץ הוא התגובה הרגשית שלנו למצבים מאיימים או למצבים של חוסר ודאות.

מה קורה לנו במצבי לחץ?

במצבי לחץ הגוף נכנס באופן אוטומטי למצב של תגובת הישרדות. חומרים שונים מופרשים מבלוטות בגוף (הידוע מבינהם הוא האדרנלין) ומכינים את המערכות השונות בגוף לתפקוד במצב חירום.

במישור הגופני: נרגיש קשיי נשימה, עלייה בלחץ הדם ובקצב הלב, הזעה מוגברת והשתנה תכופה, כאבי ראש, יובש בפה, כאבי בטן, התכווצויות שרירים וקושי להירדם.
במישור הרגשי: נרגיש תחושות פחד וחרדה.
במישור ההתנהגותי: נראה התנהגות של תוקפנות יתר וסף תגובה נמוך (חוסר סבלנות, כעס, קללות, אלימות) או של הימנעות ובריחה (נטייה לותר בקלות ולא להתאמץ, נטייה לברוח מהכדור). 
במישור המחשבתי: נחוש פגיעה ביכולת הריכוז, בלבול וקושי לקבל החלטה. 

הלחץ יכול להופיע לפני משחק או במהלכו ולפגוע מאד ביכולת שאותה יפגין השחקן על המגרש.


האימון המנטאלי והתמודדות עם הלחץ

אימון מנטאלי מעלה את המודעות שלנו למצבים בהם אנחנו יכולים להיכנס ללחץ, מסייע בזיהוי מצבי הלחץ (שלא תמיד אנחנו מודעים אליהם) ועוצמתם לפני ובמהלך המשחק ועוזר לנו להבין איך הלחץ משפיע עלינו ומה קורה לנו בתוך הראש ובגוף.


באמצעות רכישת כלים ותרגול שינוי דפוסי חשיבה מלמד האימון המנטאלי איך להימנע מראש מחלק מהלחצים, איך לשלוט על הלחץ באופן מיידי כשהוא עולה, ואיך לווסת אותו ברגע האמת לרמת הלחץ האידיאלית, שתוביל להפגנת יכולת מירבית על המגרש.


היתרון שלך

לחץ גבוה מביא לחוסר ריכוז על המגרש ולטעויות, ומקשה על השחקן להציג את יכולתו המרבית. בנוסף, פעמים רבות הלחץ מוביל לקושי בשליטה על הרגשות, מה שיביא לטעויות נוספות ולעיתים גם לכרטיס אדום.


אימון מנטאלי מכין את השחקן להתמודדות עם מצבי לחץ לפני ותוך כדי משחק. תרגול נכון של הכלים העוזרים להתמודד עם הלחץ, כשהלחץ עולה, יכול להחזיר לשחקן את השליטה לידיים ולמנף את הסיטואציה לטובתו להשגת ביצועים טובים יותר, בדיוק במקומות שרבים אחרים עשויים להישבר.




כל הזכויות על תכנים באתר זה שייכות למירב אימבר בלבד. מופעל על ידי Blogger.