אימון אישי – מי בכלל צריך את זה?

15:28

"אימון אישי, מה אני צריך את זה? הרי אני כבר מכיר את הבעיות שלי!  זה לא שאני אגלה פתאום משהו חדש. אני יודע איך אני מתנהג ומה אני צריך לעשות, אז מה זה כבר יעזור לי שמישהו יגיד לי את כל הדברים האלה שאני כבר יודע? במה זה יתרום לי?


הרבה פעמים אני שומעת את המשפט הנ"ל מאנשים שסובבים אותי או מאלה המתעניינים באימון ומתלבטים האם זה התהליך הנכון עבורם. לכבודם ולכבוד כל מי שרוצה בשינוי בחייו החלטתי להקדיש את המאמר הבא ולהסביר – במה באמת יכול לעזור אימון אישי ולמה באמת צריך את זה?
 

אימון אישי לא יכול לעזור לי! (באמת?)

אנשים רבים בטוחים במאה אחוז שהם יודעים בדיוק איפה הם צריכים להשתפר. לרוב הם צודקים, הם באמת יודעים. אבל בין לדעת לבין לעשות ולשנות יש דרך ארוכה מאד. אם נמלא אולם באלפי אנשים ונשאל:

"מי חושב שאימון גופני הוא טוב וחשוב מאוד לבריאות?" הרוב הגדול של הידיים באולם יתרוממו.

"מי חושב שיש קשר הדוק בין גוף ונפש?" שוב, הרוב הגדול של הידיים באולם יתרוממו.

"מי עוסק באימון גופני ביום-יום ולאורך זמן?" מעט מאד ידיים יתרוממו.

פעמים רבות ברור לנו מה צריך לעשות, אבל זה לא אומר שמתוך החשיבה הברורה הזו תגיע העשייה. הרי לא חסרים אנשים שברור להם שהדיאטה תשנה את חייהם, ובכל זאת ממשיכים להתנהל ולאכול בצורה לא בריאה. אנשים שברור להם שאם רק יהיו קצת יותר מסודרים, החיים שלהם יראו אחרת, ובכל זאת חיים בבלאגן. אנשים שיודעים שאם רק יקומו ויעשו כבר משהו עם הדבר הזה שמטריד אותם, הוא ישתנה. לא חסרים אנשים כאלה. ובכל זאת, הנושאים הדורשים שינוי בחייהם נשארים על כנם.


למה אנחנו נתקעים?

 הסיבות לכך הן רבות. למרות שאנשים רבים יודעים מה הבעיה שלהם, ולעיתים גם מאיפה היא מגיעה יהיה להם קשה מאד לפתור אותה לבד ולעשות שינוי בדפוסי ההתנהגות שלהם לאורך זמן. ה"תקיעות" הזו יכולה לנבוע מאין ספור מקומות כמו הפחד משינוי וידיעה שהוא יהיה כרוך בעבודה קשה, הפחד מכישלון, פחד מהצלחה, עצלנות, קושי, חוסר סבלנות, חוסר התמדה ועוד. לפעמים אנחנו גם לא מודעים לאמונות ולדפוסי החשיבה שלנו המשפיעים על ההתנהגות שלנו ועל התוצאות שלנו במציאות.

למה זה קורה טוב יותר באמצעות אימון אישי?

היתרונות של האימון נכנסים בדיוק במקומות בהם אנחנו חושבים שאנחנו יודעים מה הבעיה אבל משהו מונע מאיתנו להתקדם. האימון יכול לעזור, באמצעות המאמן והשיחה, לראות את הדברים מזוית ראיה שונה, ותוך כדי כך לקדם את העניינים הדורשים קידום.

זה נכון שהרבה פעמים אנחנו יודעים בדיוק מה הבעיה. אבל חשוב לזכור שגם אם אנחנו בטוחים במאה אחוז שאנחנו כבר יודעים מה הבעיה, לפעמים יתכן שאנחנו טועים. ולפעמים, אנחנו צודקים ומבינים טוב מאוד את הבעיה, אבל לא את המקור שלה – מאיפה היא נובעת.

בעזרת האימון אפשר לבחון את הבעיה בצורה ממוקדת יותר, להקדיש זמן אמיתי לעניין במקום לרפרף עליו במחשבות בין הדו"ח שצריך להגיש לארוחת הצהריים. 

האימון מאפשר תהליך מסודר הפוגש את המקום טעון השיפור בחיים על בסיס שבועי או דו שבועי, האדם הנמצא בתהליך מלווה באופן קבוע ויש לו מקום לדבר גם על הקשיים שעולים תוך כדי התהליך ולנתח גם אותם כך שלא יתקעו שוב ושוב את השינוי אותו הוא מנסה להנהיג בחייו. המסגרת הזו, החשובה מאין כמוה, מאפשרת להשאר על המסלול שקבענו לעצמנו בצורה נינוחה יותר.

כמו כן האימון מעניק כלים חשובים להתמודדות עם הדחפים, הצרכים, המחשבות וההרגלים היום-יומיים. באימון קוגניטיבי התנהגותי בפרט מקבל המתאמן כלים מנטאליים אותם הוא יכול לתרגל בחשיבה, וכלים התנהגותיים בהם אפשר להעזר ממש במציאות היום-יומית.

אימון אישי עובד!

ובסופו של דבר, בשורה התחתונה, אי אפשר להתווכח עם העובדות - אימון אישי עוזר. אנשים המגיעים לתהליך האימון בהחלטה שהם רוצים ומתחייבים לשנות את חייהם מצליחים לעשות זאת בעקביות, בנחישות ובאחוזי הצלחה גבוהים לאין שיעור. כמו כן השינויים המושגים ספציפית באימון ההתנהגותי קוגניטיבי, בנוסף למה שכבר נאמר, מושגים בתהליך קצר יחסית ונשארים לטווח הארוך.

לסיכום, אם יש בחייכם דבר מה אותו אתם מעוניינים לשנות, אל תדחו זאת עוד. ההחלטה לשנות את חייכם נמצאת בידיים שלכם!

בואו לקרוא את הכתבה הזו ועוד אחרות באתר החדש שלנו! לכתבה מי צריך אימון אישי לחצו כאן

כל הזכויות על תכנים באתר זה שייכות למירב אימבר בלבד. מופעל על ידי Blogger.