חמישה טיפים להתאמה זוגית ואהבה טובה

22:56








רובנו מחפשים זוגיות. כאלו אנחנו כבני אדם. יוצאים כל אחד, עם מטעניו האישיים והרגשיים לעולם לחפש את בן או בת הזוג המתאימה לנו. בשביל חלקנו המסע קצר ובשביל חלק אחר המסע ארוך, מפרך ומתיש.

ואז אנחנו מוצאים! מוצאים את מי שאנחנו חושבים באינטואיציה ראשונית שיהיה פרטנר טוב לשארית המסע, מישהו ללכת איתו עד הסוף. אנחנו נכנסים לקשר ומתחילים להכיר את האדם שמולנו, בהתחלה את היתרונות, אח"כ את החסרונות. אנחנו משקיעים חודשים ושנים בהיכרות הזו. אנחנו משקיעים בה רגש, מרץ, מחשבה, אנרגיה. אנחנו משקיעים בה את הלב. 

כמו בכל קשר, בדר"כ בנקודות משבר או דווקא כשמגיע הזמן לחשוב על מיסוד, נישואין וילדים מתחילות לעלות השאלות. האם אני במקום הנכון? האם זה האדם איתו\ה אני רוצה להעביר את שארית חיי? שאלות מהותיות וחשובות שאם לא נמצא את התשובה הנכונה אליהן היום, זה עשוי לעלות לנו ביוקר בהמשך...

בדיקת התאמת הזוגיות

אז איך יודעים? איך יודעים מי בן\בת הזוג הנכונים לנו? אלו שמתאימים לנו באמת? אלו שאיתם אנחנו נהנה משארית הדרך ולא רק נעביר אותה?


קבלו 5 כלים לבדיקת ההתאמה הזוגית שלכם או במילים אחרות; האם זהו הקשר הנכון בשבילי:

1. השוואת מטרות לטווח הארוך

אם אתם תופסים את הקשר כרציני וככזה שימשיך איתכם הלאה, כדאי להבין מה מטרות הפרטנר שלכם כבר עכשיו. יהיה חבל להגיע לירח הדבש ולגלות שאין לו שום עניין להביא ילדים בעוד את כבר יודעת את השמות של החמישה הראשונים. עכשיו זה הזמן לשבת ולבדוק לאן כל אחד מכם רוצה להגיע בחיים ובאיזו דרך. בדקו איך התוכניות שלכם משתלבות זו בזו. נושאים שכדאי להבין לאן הם הולכים הם קריירה (שעות עבודה לדוג'), מקום מגורים, סגנון חיים, ילדים וכו'.


2. התאמת תכונות

כלי פשוט יחסית. רשמו את תכונות הפרטנר האידיאלי שלכם על נייר. היו מפורטים ככל האפשר. כשתהיה לכם הרשימה ביד השוו אותה לפרטנר הנוכחי. אם הפערים גדולים מכדי לגשר עליהם, כדאי לבדוק מה זה אומר...


3. מטרת הקשר

מה כל אחד מכם שואף להשיג מהקשר ביניכם? האם זה משתלב? אם אחד מבני הזוג מחפש בקשר מקום תקשורתי בו הוא יכול להישמע, להעלות קשיים ובעיות ולהתייעץ בנוגע לנושאים המפריעים לו, בעוד הבן זוג השני מתקשה להקשיב ורוצה שיעזבו אותו בשקט, תיתכן בעיה. מה אתם רוצים מהקשר ביניכם (דרך טובה לענות על השאלה הזו היא לענות על השאלה "למה אני בזוגיות"?), האם זה משתלב עם מה שבן הזוג שלכם רוצה מהקשר?


4. ללכת לקראת

עד כה דיברנו על כלים שעשויים לחשוף פערים במטרות וברצונות של כל בן זוג אבל חשוב לדבר גם על הצד השני. בקשר חשוב לדעת גם ללכת אחד לקראת השני. האם אתם יודעים ומסוגלים ללכת לקראת בן הזוג שלכם? האם בן הזוג שלכם מסוגל? אם יש הדדיות בנכונות שלכם לבוא אחד לקראת השני ואין תחושה של ויתור יתר באחד הצדדים, אתם במקום טוב. כמו כן, חשוב לדעת מהם הקווים האדומים שלכם, מקומות עליהם לא תהיו מוכנים להתפשר לעולם לדוג' "לא אהיה מוכן לעולם שתתחיל לעשן". או לחילופין "לא אהיה מוכן לעולם להפסיק לעשן". 


5. כבוד בזוגיות

עוד כלי פשוט. אם הפרטנר שלך לא מכבד אותך, לא מוכן לשמוע את הצד שלך ולא פתוח לנסות להבין - הקשר בבעיה. כבוד הדדי הוא המרכיב המהותי ביותר של קשר מתפקד ואלא אם כן הקשר אותו רוצים הוא קשר שלא מתפקד, זהו מרכיב שלא ניתן לוותר עליו. "האם בן\בת הזוג שלך מכבד\ת אותך?" היא שאלה חשובה להבנת הזוגיות הנוכחית.



אין ספק שיש עוד הרבה דברים חשובים, אך אלו סובייקטיביים ותלויים באישיות של כל אדם ואדם. הכלים שניתנו כאן הם כאלו שיתאימו לכל אחד ויוכלו לעזור לכל אדם לבדוק את הקשר שלו כשהוא חפץ בכך.

חשוב לזכור כי גם אם עלו פערים ונחשפו קשיים עם הקשר או עם הפרטנר, יש מקום לעבוד על הכל. דברו, הבהירו את רצונותיכם\ן, פנו לאיש מקצוע בעת הצורך. כדאי לדעת שלוותר על הזוגיות הנוכחית לא בהכרח יפתור את הבעיה ואם לא תטופל סביר שתיקחו איתכם את אותה בעיה בדיוק לקשר הבא שלכם.


בכל מקרה, שיהיה המון בהצלחה!

בואו לקרוא את הכתבה הזו ואחרות באתר החדש! לקריאת הכתבה 5 טיפים לזוגיות טובה יותר לחצו

כל הזכויות על תכנים באתר זה שייכות למירב אימבר בלבד. מופעל על ידי Blogger.